Exposanten: Covid-annuleringen verminderen de opkomst en zorgen over Covid worden een probleem voor de zakelijke vooruitzichten voor de herfst
Er was weinig verkeer, de bezorgdheid over de pandemie neemt toe en problemen met de toeleveringsketen blijven zorgwekkend.
Dat waren enkele van de belangrijkste punten die naar voren kwamen uit een zinderende zomermarkt in Las Vegas, die ongeveer een maand werd verschoven van de gebruikelijke timing van eind juli naar 22-26 augustus, omdat de pandemie ervoor zorgde dat grote marktcentra dit jaar een aantal van hun marktdata verschoven. .
Terwijl het evenement in april in Las Vegas – verplaatst van het traditionele tijdslot van januari – werd gekenmerkt door een optimistische stemming toen exposanten en retailers opnieuw begonnen te reizen na de afsluitingen van Covid-19, was de stemming op de zomermarkt meer onrustig. Sommige retailers annuleerden hun Las Vegas-plannen op het laatste moment vanwege Covid-zorgen, wat resulteerde in weinig verkeer in de showrooms voor beddengoed en op de World Market Center-campus.
Exposanten van beddengoed zeiden dat ze zich zorgen maken over de zakelijke vooruitzichten dit najaar naarmate het aantal Covid-gevallen toeneemt, en sommigen uitten hun bezorgdheid over de komende Winter Las Vegas-markt in januari, traditioneel het lanceerplatform voor introducties van beddengoed en een groot evenement op de beddengoedkalender.
Terwijl sommige exposanten van beddengoed goede resultaten op de recente markt rapporteerden, gaven anderen een somberder oordeel. Op de vraag om de markt in één woord te beschrijven, antwoordde een beddengoed-president: “Eenzaam.”
De stille gangen gaven de beddengoedmanagers de kans voor diepgaande ontmoetingen met belangrijke retailpartners.
“De markt is wat we verwachtten”, zegt Steve Rusing, president van US Sales voor het in Lexington, Kentucky gevestigde Tempur Sealy International Inc., de grootste beddengoedexposant op de WMC-campus. “Dit is vergelijkbaar met wat we in april zagen. We kozen ervoor om hier te zijn om onze belangrijkste retailers te ontmoeten. Het is een waarde voor ons.”
Frank Hood, chief executive officer van de in Mebane, North Carolina gevestigde beddengoedproducent Kingsdown: “Dit is misschien 50% van wat het had moeten zijn. Als je bereid bent om midden in een pandemie naar een van de heetste plekken op aarde te komen, kom je iets kopen. De kwaliteit van de dialogen die we voeren is zeer goed. Iedereen is op zoek naar echte partners in de business.”
Gerry Borreggine, CEO van Therapedic International, een licentiegroep uit Princeton, New Jersey, zei het volgende: “Er gebeurden dingen voor ons op de markt die niet zouden zijn gebeurd als we niet op de markt waren. En we hadden een paar zinvolle zakelijke gesprekken. Was het de moeite waard om in een hitte van 100 graden door het land te trekken tijdens een pandemie die zijn greep niet lijkt te verliezen? Waarschijnlijk niet. Maar we kozen ervoor om erbij te zijn. We ondersteunen de markt en de industrie.”
Eugene Alletto, CEO van Farmingdale, de in New York gevestigde leverancier van slaapaccessoires Bedgear, zei dat de bedrijvigheid in de detailhandel “is vertraagd”, en dat sommigen dat – ten onrechte naar zijn mening – de schuld geven van problemen met de toeleveringsketen. Hij zei dat naarmate de detailhandelsprijzen voor beddengoed stijgen en andere categorieën een opleving in het bedrijfsleven zien, de categorie beddengoed zich in een minder gunstige positie bevindt. “Mensen zullen ervoor kiezen om geen matras te kopen als ze denken dat ze er $3.000 aan moeten uitgeven”, zei hij.
Toby Konetzny, senior vice-president bedrijfsontwikkeling bij Rancho Cucamonga, Californië, gevestigd in South Bay International, dat zich richt op het e-commercekanaal, zei dat de e-commerceverkoop goed blijft, maar eerder deze zomer afvlakt. “Onze grootste kracht is dat we voorraden hebben”, zegt hij. “We openen meer rekeningen.”
Jon Stowe, directeur van ES Kluft & Co., een producent van luxe beddengoed gevestigd in Rancho Cucamonga, Californië, zei dat de markt in augustus sterker was dan de markt in Las Vegas in april. “De luxe- en ultrapremiummarkten blijven groeien”, zei hij. “De bedrijven van onze partners groeien en we gaan met hen mee op die golf.”
Bryan Smith, CEO van de in Nashville, Tennessee gevestigde onafhankelijke beddengoedproducent Southerland Inc., zei dat zijn bedrijf West Coast-retailers in Las Vegas zag, maar een uitdagend klimaat opmerkte. “De industrie begint moe te worden”, zei hij. “Of het nu gaat om Covid of grondstoffen of transportproblemen, er valt altijd een andere schoen te laten vallen.”
Bij Resident vond Bob Muenkel, vice-president van retailbetrokkenheid voor het digitaal native platform van merken, verschillende positieve punten. “We zullen in een vrij positieve positie uit deze markt komen”, zei hij. “We hadden belangrijke klanten en prospects die binnenkwamen. We zitten in de lift.”
GhostBed, een in Plantation, Florida gevestigde direct-to-consumer-speler die op zoek is naar groei met fysieke retailers met een groothandel, blijft populair op de online markt en genoot van marktverkeer dat varieerde van “zeer goed” tot “geweldig”, zei Alan Hirschhorn, uitvoerend vice-president. “Mensen horen over ons en zien ons en ze komen naar ons toe”, zei hij. “We zijn op dreef.”
Brad Rogers, senior vice-president beddengoed bij Ashley Furniture Industries, producent van woninginrichting in Arcadia, Wisconsin, beschreef de markt als “verrassend goed. We hadden veel goede activiteiten. Ik wist niet wat ik kon verwachten. We hadden wat annuleringen, maar we pikten ook mensen op die we niet verwachtten.”
Stephen Chen, president van de in Knoxville, Tennessee gevestigde beddengoedproducent Mlily USA, zei dat de markt “zeer constructief was, maar niet zo druk als we hadden gewild”.
Alex Cicolella, CEO van het in Pompano Beach, Florida gevestigde Blu Sleep, een leverancier van matrassen en slaapaccessoires, zei dat sommige retailers van gedachten veranderden over het bijwonen van de Las Vegas Market net voordat de markt begon en zei dat de verspreiding van de Delta-variant gevolgen heeft voor de industrie .
Bij LogicData, een Oostenrijkse producent van verstelbare bedbodems wiens Amerikaanse activiteiten zijn gevestigd in Grand Rapids, Michigan, zei de Amerikaanse president Dexter Weber dat het verkeer was gedaald ten opzichte van het normale niveau, maar merkte op dat hij hoopvol blijft over de aanwezigheid in januari. “Iedereen heeft het gevoel dat januari weer normaal zal worden”, zei hij.
Bij de in Cleveland gevestigde leverancier van beddengoed en accessoires Rize, die een zelfgemaakt dekbed met luchtkamers en een lijn CBD-producten introduceerde, was het verkeer “stabiel”, zei Rick Sterzer, executive vice president of sales. “Het is rustig, maar sommige grotere retailers zijn er altijd. We hebben een zinvolle samenwerking met hen gehad.”
Ante4autisme breekt zijn vorige record
de 13e het jaarlijkse Ante4autism pokertoernooi dat op 21 augustus werd gehouden in de Grandview Lounge van South Point Hotel en Casino tijdens de zomer van Las Vegas Market brak zijn vorige record en bracht meer dan $ 150.000 op. De opbrengst van dit jaar werd geschonken aan Autism Speaks, FEAT – Families for Effective Autism Treatments of Southern Nevada, Cincinnati Center for Autism, National Autism Association of Southeast Ohio en Rich Center for Autism.
Tot op heden heeft het toernooi, opgericht door Doug Krinsky, veteraan uit de industrie, meer dan $ 1.000.000 opgehaald ter ondersteuning van tal van toonaangevende liefdadigheidsinstellingen en instituten voor autismespectrumstoornissen.
“Om bewustzijn over autisme te creëren en dit soort geld in te zamelen om onze kinderen en gezinnen te helpen en te ondersteunen via deze liefdadigheidsinstellingen voor autisme, is gewoon geweldig”, zei Krinsky. “Er was een grote opkomst … (van) beroemdheden, professionele pokerspelers, sponsors uit de meubelindustrie en heel veel lokale Las Vegas-spelers. (We hadden) een live veiling, een stille veiling en veel actie aan de tafels. De opwinding in de zaal werd door iedereen gevoeld.”
De Apollo Jett Grand Champion van dit jaar was Chip Jett, professionele pokerspeler en, samen met zijn vrouw Karina, mede-organisator en mede-gastheer van het evenement. De jaarlijkse prijs eert de nagedachtenis van de jonge zoon van het paar die autisme had.
Het evenement heeft een groot draagvlak onder leden van de bedden- en meubelindustrie, zowel bedrijven als particulieren. Kijk voor een volledige lijst van supporters en hun donaties op de website van Ante4autism.com.
Volgens de Centers for Disease Control and Prevention wordt bij één op de 59 kinderen de diagnose ASS gesteld, een neurologische en ontwikkelingsstoornis die vroeg in de kindertijd begint en het hele leven aanhoudt. Het beïnvloedt hoe een persoon zich gedraagt, communiceert en leert.
Mlily combineert maneschijn en make-overs
Matrasfabrikant Mlily USA organiseerde opnieuw zijn Moonshine Mixer op zaterdag 21 augustus voor de Summer Las Vegas Market. Het evenement helpt geld in te zamelen voor Special Spaces, een non-profitorganisatie die slaapkamers transformeert voor terminaal zieke kinderen. Dit jaar was er voor het eerst ook een stille veiling. die gasten de mogelijkheid biedt om te bieden op entertainmentitems in Las Vegas, tickets voor headline-shows, je matrassen uit de JAMA-collectie en meer, en rechtstreeks geld te doneren aan twee aanstaande make-overs van Special Spaces. Het evenement vond plaats in de showroom van Mlily.
Het filantropische evenement – het vijfde in zijn soort – bevatte een samengestelde selectie van Ole Smoky Tennessee Moonshine voor bemonstering. Er waren ook verzamelflessen in beperkte oplage beschikbaar om mee naar huis te nemen in ruil voor een donatie. Alle donaties van het evenement gingen naar het doel van het bedrijf om $ 10.000 in te zamelen voor Special Spaces, wat gelijk staat aan de kosten van twee kamer make-overs.
“Special Spaces ligt ons na aan het hart”, zegt Stephen Chen, president van het in Knoxville, Tennessee gevestigde bedrijf. “Het werk dat ze in het hele land doen om slaapkamer make-overs te maken voor jonge kinderen met kanker is echt opbeurend. Het biedt de kinderen een veilige plek om te herstellen, te genezen, te slapen en te spelen, en maakt hun slaapkamer tot een zeer comfortabele ruimte. De Moonshine Mixer is altijd een kans voor ons geweest om de industrie bij Special Spaces te betrekken, maar dit jaar bieden we onze gasten, met de toevoeging van de stille veiling, een unieke kans om op een meer zinvolle manier deel te nemen. Donaties zullen twee slaapkamer make-overs ondersteunen die een blijvende impact zullen hebben op twee zeer verdienstelijke kinderen.”
Aankomende markten
Hoogtepunt markt
16-20 okt
International Home Furnishings Center en andere locaties
High Point, Noord-Carolina
HighPointMarket.org
Las Vegas-markt
23-27 januari
Wereldmarktcentrum
Las Vegas
LasVegasMarket.com
creditSource link